fredag 21 mars 2014

Blommig fredag - oskuldsfull

Vad är mer oskuldsfullt än en viol?
IMG_9039IMG_9044
Fast den här violen är nog allt annat än oskuldsfull!
IMG_9045IMG_9046
Jag köpte två krukor mörklila violer/minipenséer på Brunnsvikens Trädgård & Café i söndags när jag var på bokrelease av “Trädgård i kruka”. Vit är visserligen oskuldens färg men de här små läckerbitarna kunde jag inte motstå. Näst efter vit är mörklila/svart min favoritfärg i blom/trädgårdsvärlden.
1-Blommig fredag16D6695C8B138ABE3354D14E0153A097

7 kommentarer:

Villrose sa...

Griselekre! De har et uskyldig fjes til tross for den dramatiske fargen :-)

Marit sa...

Så vakre de er! De ser veldig uskyldige ut :-)

Klem Marit

Rost och rädisor sa...

Ja, det håller jag helt med dig om.. vitt... mörklila och så kan jag lägga till mörkt vinrött mot svart.

Önskar dig en fin helg
/Anette

Unknown sa...

En skikkelig "dramatisk" fiol. Jeg har en liknende, og synes den er fin fordi den er annerledes.

Unknown sa...

Jätteläckra! Skulle gärna vilja komma över såna själv.=)
//Scaniatjejen
http://www.scaniatjejen.se

Carina, 4 Seasons by Carna sa...

Läckra violer och visst är de oskuldsfulla även om färgen är dramatisk. Förstår varför just de fick följa med dig hem.

Ha en fin helg! Kram, Carina

ellan sa...

Läcker färg! De hade jag också kunnat tänka mig här hemma.
Må så gott