lördag 11 januari 2014

Nu är glada julen slut, slut, slut

Tänk att det varje år är lika skönt att plocka bort julen! Plocka fram den är ju så trevligt, speciellt under advent, men nu har jag definitivt tröttnat. Men så lite jul som jag har haft framme i år var det mycket länge sen jag hade. Främst pga mitt delade boende mellan Stockholm (där jag nästan inte har några julprylar alls) och Småland, men också pga att jag inte på år & da´r varit så sjuk som jag har varit under den här jul- & nyårshelgen. Fy bubblan! Den otroligt snöfattiga december har också gjort sitt till att det har varit svårt att komma i julstämning.
Favoriterna i år är de vita amaryllisarna som blommat så fint hela advents- & jultiden. Det kommer några stänglar till med blommor, men de får bli snittblommor när de kommer så långt.
IMG_8600
IMG_8598
IMG_8611
IMG_8599IMG_8601
Några små dikesgranar med rot har klarat sig jättefint ända tills nu.
Jag undrar om jag inte ska spara dem och sätta dem i surjordsrabatten!?
IMG_8615
Den fina julstjärnan som jag fick av herr M i början av december står fortfarande så fin och grann. Även om den är julröd är den ju synd att slänga!
IMG_8597

el2012vilja
evalinnea

4 kommentarer:

samson sa...

här åkte julen ut för flera dar sedan och det var så skönt
mycket fin amaryllis
kram
maggan

Hannele på Hisingen sa...

jul + blommor = SANT

Laila sa...

Även här har vi städat undan julen. Nu sätter stora vårlängtan in! Skönt med lite snö i alla fall, blir galen på all sand och lera som Tim släpar in när det är geggväder.
Vaknade igår med våldsamt sus i ena örat, antagligen inflammation. Får ta det lite lugnt ett tag men vi ses snart hoppas jag.
Kram

Skaparglädje sa...

JA, nu är julen utslängd. Otroligt skönt. Ett helt företag att få bort allt.