fredag 8 november 2013

Blommig fredag - Om 6 månader

Om 6 månader är det 15 maj. Då ska jag minsann ha allt på plats inför den nya säsongen …. eller!?
Det bästa med vinterhalvåret är de storstilade planerna, de vackra inre bilderna man har av sin trädgård, alla härliga möjligheter man har framför sig, alla frökataloger, trädgårds-tidningar & –böcker man har att läsa och (för min del) några härliga kurshelger på min trädgårdsmästarutbildning går av stapeln.
Förhoppningsvis har vi barmark 15 maj och jakten på maskrosorna har börjat.
IMG_5592IMG_5593
Vårlökarna har börjat blomma
IMG_5709IMG_5712
IMG_5719IMG_5278
IMG_5722
IMG_6074IMG_6076
och andra tidiga perenner visar sina söta ansikten.
IMG_5736IMG_5742
Myntarabatten är inne på sin 2:a säsong.
IMG_6063
Jag kan gå till lekparken med mina älskade barnbarn.
IMG_5578IMG_5581
Trädgårdsmöblerna är utplockade och vi kan fika ute.
IMG_5633IMG_5648
Vi har varit på kosläpp.
IMG_5672IMG_5676
Andra djur börjar röra på sig.
IMG_5589IMG_6080
De första fröerna är i jorden i köksträdgården och sparrisen börjar visa sig.
IMG_6070IMG_6071
Så här såg det ut i maj 2013:
IMG_5576IMG_5577
Det mest fantastiska och det bästa med månaden maj är att man har hela säsongen framför sig.
Ojojoj, vilken tid vi går till mötes!!
Det är BARA 6 månader kvar nu.

Klicka på bilden nedan så kommer du till veckans länksamling.
1-Blommig fredag
En fortsatt skön fredag och härlig helg önskar

evalinnea

Jag ska på trädgårdsmästarutbildningens tredje kurshelg i helgen. Det står bl.a. mjölksyrejäsning på schemat.

13 kommentarer:

Meta sa...

Det är ju precis det vi längtar till som tur är så går det fort dit.
Ha en fin fredag
kram Meta

Anonym sa...

Både djur och natur vaknar till liv på våren, härligt!
Ha en skön fredag!/Anna

Unknown sa...

Trädgården i maj i all ära, men stojande barn i vårsolen och på en lekplats smäller nog ännu högre:)
Ha en riktigt skön helg,
Charlotta

Anita sa...

En härlig tid! Kul med kosläpp, det har jag bara hört talas om. Ser att du har en myntarabatt. Min mynta höll på att ta över allt annat så nu har jag dom i stora krukor som jag gräver ner i grönsakslandet under vintern. Sedan gräver jag upp krukorna och planterar om myntan på våren. För mynta vill jag inte vara utan, om inte annat för doften.

Önskar dig en fin helg!

Bettina Bäck sa...

Precis! Sex månader går snabbt som rackarns, sedan blir det tantsläpp i trädgården!

Gunilla sa...

En fantastiskt fin tid när allt vaknar till liv.
Då njuter jag verkligen.

Trevlig Helg

Vivian Tisting sa...

Härliga bilder, man längtar såå.
Ha en skön helg
Vivian

Jannibele sa...

Ja, måtte de månedene gå himla fort. Du skapte god vårstemning med alle de livlige bildene dine. Ha en fin helg.

Our photos sa...

Beautiful are the photos!
Greetings from Holland, RW & SK

Berit sa...

Ja en underbar tid att längta till, om bara 6 månader är vi där:)
Ha en underbar helg!!

Villrose sa...

6 måneder går så fort...

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Härligt! Tiden går så fort att vi nog är där snart igen.
Fortsatt trevlig helg
Birgitta

Hélena sa...

Mm, älskar att planera nästa säsong när allt blir precis som jag har önskat :-)
Kram Hélena