måndag 27 maj 2013

Myntarabatten

Förra året startade jag en myntarabatt. I år ska den bli ännu större! Till min hjälp att någorlunda hålla reda på sorterna har jag beställt skyltar från VÄXTHUSMADAM. Nu sprider sig ju myntorna lite som de vill och korsar sig, men nå´n ordning får det väl ändå vara!?
IMG_6053
Ny för i år är jordgubbsmyntan (KRAV-märkt/Plantagen) och på önskelistan står ingefärsmynta. Någon som har?
IMG_6063IMG_6065IMG_6066IMG_6067IMG_6064
IMG_6068
Linneamyntan är troligen en pepparmynta. Jag har fått den från min dotters trädgård, så därför heter den Linneamynta. Den marockanska myntan har jag fått av Laila, en av chokladmyntorna har jag fått av Charlotta och en av äppelmyntorna har jag fått av Växthusmadam. Så´na presenter är fina att få!

2013a

2 kommentarer:

Hélena sa...

Men vad kul med en myntarabat. Snacka om att du kan ha Moijtoskalas :-)
Ha det bäst!
Kram Hélena

Bettina Bäck sa...

Vilken kul idé! Älskar doften och så är det så kul att myntorna är så poppis hos humlor och andra trevliga typer om de får blomma. PS! Kommer också på mojitokalaset!