måndag 9 juli 2012

Tjejhelg i Nöbbele lö-må

Mina fantastiska väninnor som kommer och hälsar på mig här i Nöbbele varje år, var här i helgen för tredje gången!
Nu är det tradition!!
Gänget har utökats med en liten E (9 månader) sen förra året och vi förstärkte med mamma Vild lö-sö.
Fredagskvällen tillbringades (faktiskt!) ute med grillning. Till kycklingen gjordes bla en tzatziki på den vitlök som jag råkade ta upp för nå´n vecka sen. Det var “klös” i den vitlöken redan! Vad ska det då inte bli när jag tar upp de andra lite senare?
IMG_2210
Mamma Vild var även här för att instruera oss i betonggjutning på lö-fm. En i gänget ska gifta sig i början av augusti, så hon fick göra några saker i betong, som jag tar med mig till bröllopet.
IMG_2397 IMG_2398
Det är tungt att blanda betong!
Man måste ha tålamod så att ALLA luftbubblor kommer upp och ut ur den blöta massan.
IMG_2400IMG_2401
Klassikern rabarberblad och en trampsten, med sol/måne-motiv, tillverkades. Åsså lite annat …..
IMG_2405IMG_2407
Ängeln som ligger intill blev mitt alster. Jag har gjort ett försök tidigare, men då bröts vingarna av av betongens tyngd. Den här gången har vingarna stöd av sand under. Hoppas hoppas det håller!
IMG_2409
Nu står alla betongformarna för att brinna i min trädgård. Vilket ansvar jag har som ska ta ut konstverken ur sina formar HELA och sen frakta dem till bröllopet HELA. Man vet ju aldrig hur det ska gå när man jobbar med betong!

Till lunch serverades sill & nyupptagen potatis. Cherie och Juliette fick bidra med varsitt stånd. Färskare än så kan man ju inte få potatisen. Inte mer närodlad heller.
IMG_2412
På eftermiddagen fikade vi hos Charlotta i Cesars trädgård och tittade givetvis runt på hennes “domäner” och handlade en del fina saker i hennes butik.

Efter texmex-middag med rabarberpaj & glass till efterrätt, somnade vi ganska sött på våra kuddar.
I dag, måndag, var på Huseby Bruk, men mer om det kommer i ett nytt inlägg i morr´n.

16D6695C8B138ABE3354D14E0153A097

Inga kommentarer: