fredag 27 juli 2012

Shopping

Det går lättare att shoppa när man har trevligt sällskap. Jag shoppade loss en del tillsammans med kusin M när hon var här.
Den här härliga kofferten hittade jag hos
Annalunda Ting. Annie har återöppnat sin butik i “Kvarnen i Knällsberg”, en bit utanför Tingsryd.IMG_2841
Det var tider det, när man reste så här!
IMG_2842IMG_2843
IMG_2844IMG_2845
Där ska barnbarnens alla utklädningskläder ligga.
Jag har länge letat efter en så´n koffert men inte varit beredd att betala de priser jag har sett i Stockholm. Men hos Annie i Tingsryd, där kan man fynda!
På väg till Tingsryd passerar man Väckelsång. Ett fint namn på en ort tycker jag.
Där finns en butik som bl.a. säljer kläder till vrakpriser (jämfört med ordinarie pris). Trädgården fick en ny liten söt utsmyckning från den butiken.

IMG_2736
Hon vaktar bl.a. mina stockrosor, som börjar slå ut nu.
IMG_2729IMG_2731
Kläderna jag köpte visar jag en annan gång, vid ett annat speciellt tillfälle ….
nämligen ett bröllop (igen!).

Det var Lands “Öppna Trädgårdar” när vi var i Knällsberg, så vi knallade in i en av de trädgårdar som var med. Där hittade jag stolar som jag gärna hade tagit med mig hem, men de var inte till salu tyvärr.
IMG_2726
IMG_2727IMG_2728
Som ett extra minne från den här utflykten fick jag med mig en planta bolltistel hem.

16D6695C8B138ABE3354D14E0153A097

1 kommentar:

Skaparglädje sa...

Jag måste nog ta mig en tur till Knällsberg och Annalunda Ting. Jag brukar titta på hennes fina stånd på Tingsryds Marknad.