lördag 14 april 2012

“Nordiska trädgårdar” igen!

I dag var jag på Älvsjömässan och “Nordiska Trädgårdar” igen. Jag hade två saker på min “att-göra” lista; lyssna på Tyra Hallsénius Lindhe och köpa sparris.
Dagen började med att jag fick pulsa i blötsnö till busshållplatsen. Vilket busväder! Typiskt april så man borde ju inte blivit förvånad. Men jag blev ganska paff när jag tittade ut i morse. VITT, VITT, VITT.

Jag köpte ju Tyras bok i torsdags och i dag fick jag möjlighet att lyssna på henne och givetvis hälsa på henne och ge henne en kram. Hon presenterade sin bok på ett så personligt och härligt sätt. Hon visade lika vackra bilder som på bloggen och i sin bok.
IMG_0959

Sparris står på att-göra-listan för det som ska göras i köksträdgården i år. Skörda kan man ju inte göra förrän om några (3-4) år, så det är bäst att sätta i gång redan i nu. Köpte sparris från Sinclairsholm. Gijnlim hette den visst!
En bra instruktion om hur man ska göra fick man med så nu är det bara att sätta spaden i jorden!
sparris2
(Bilden från www.sinclairsholm.se)
Jag återkommer när jag börjar att gräva för sparrisen.

Det blev ett föredrag till, om komposter. Gunnar Eriksson, Kompost Center AB, Överjärva, pratade om kompost från hushåll, latrin och trädgård. Intressant!IMG_0979……… och lite annat smått & gott.
IMG_0970IMG_0967
Om några år även hos mig
(bilden ovan och kanske bilden under också?)
IMG_0951IMG_0953

Och vem ser man där?
IMG_0975IMG_0973
IMG_0960IMG_0963
Det får plats många olika upplevelser för alla sinnen på den här trädgårdsmässan, i färg, i form, i smak & i doft.
Jag var trött i fötterna i dag också.

1000 TACK till kompis E-Mi som bjöd mig på en fribiljett till detta evenemang.
16D6695C8B138ABE3354D14E0153A097

Inga kommentarer: